czwartek, 3 marca 2016

Kobieto! Może Ci to nie dać nic.





W marcowych rozważaniach będzie u każdego często przewijał się temat kobiecości. Nieważne, czy prowadzisz związaną z tym działalność, czy po prostu kobietą jesteś i siłą rzeczy ta problematyka nie jest Ci obca. Marzec to oddanie hołdu kobiecości. I już.

Nie od dziś promuje się styl sprawiania sobie drobnych przyjemności. Nadarza się taka bądź inna okazja- doceń siebie samą! Ekskluzywna podróż, szalona wycieczka, wizyta w SPA, wypad z przyjaciółmi, wyczekiwana lektura, pobyt w saunie, aromatyczna kawa. Zrób/kup cokolwiek, co sprawi Ci przyjemność i przypomni, że przede wszystkim to Ty w tym dniu jesteś ważna.

I nie mówię, że nie. To oczywiście dobry sposób na uprzyjemnienie sobie dnia, poczucie się wyjątkową i po prostu zrelaksowanie się. To też w życiu jest bardzo ważne! 

W związku z tegorocznym Dniem Kobiet mam jednak inną propozycję. Co by się stało, gdybyś oprócz siebie doceniła inne bliskie Ci kobiety? Chodzi mi szczególnie o te z Twojej rodziny. Co byś powiedziała na wspólne przeglądanie starych rodzinnych zdjęć przy owocowej herbatce 
z mamą, babcią i może jesteś tą szczęściarą, że jeszcze z prababcią? Albo wspólne pieczenie ciasta z siostrą i córką? Hmmmmm, brzmi smakowicie? ;) Chcę Ci po prostu przypomnieć, jak drogocenne jest pielęgnowanie relacji z kobietami, które tworzą jeden ród. Łączy je jedna historia, jedne geny, jedna więź. Choćby inaczej patrzyły na świat i czego innego oczekiwały od życia- są jedną rodziną; jednością.

Do Dnia Kobiet zostało jeszcze kilka chwil- na przemyślenie tematu i przygotowanie się. Mam świadomość, że może Ci to nic nie dać; możesz przeczytać i nie mieć ochoty nawet zadzwonić do zrzędliwej matki, żeby wysłuchiwać jej durnych narzekań. Tylko od jednego nie uciekniesz- od daru jej kobiecości, którego owoce nosisz w sobie. Doceń to, nim będzie za późno.   

4 komentarze :

  1. Asiu pięknie i mądrze piszesz. :) Bardzo lubię cię czytać. Ten post jest mi szczególnie bliski, bo bardzo cenię kobiety. Uwielbiam spotkania z nimi. I z tymi, które są częścią mojej rodziny, i te dla których mam warsztaty. Kobiety mają olbrzymią moc. Ważne by je doceniać. Uściski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewo, dziękuję za budujące słowa! Masz rację- drzemie w nas wszystkich ogromna moc, z której warto mądrze korzystać:) Podeślij mi proszę na priv informację o warsztatach- zainteresowałaś mnie. Buziaki :)

      Usuń
  2. Pięknie i mądrze, i mam nadzieję, że jak najwięcej osób, które tu trafiły, zachęciłaś do wykonania tego jednego telefonu :-) Przypomniało mi to filmik, który widziałam jakis czas temu, gdzie gość pytał mieszkańców chyba Wrocławia o to, kogo kochają i prosił ich, by zadzwonili do tej osoby i powiedzieli jej, że ją kochają. Nie mogłam teraz tego znaleźć, ale jeśli Ci się uda, to polecam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W obu przypadkach telefon- niby nic, a jak dużo może dla kogoś znaczyć, z iloma emocjami się wiązać... Chętnie poszukam filmiku w wolnej chwili. Dzięki i pozdrawiam :)

      Usuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.